Czy korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem telefonu komórkowego na pewno jest bezpieczne?

Czy korzystanie z usług bankowych za pośrednictwem telefonu komórkowego na pewno jest bezpieczne?

Nie ulega wątpliwości, że telefony komórkowe i smart fony, które współcześnie używamy, nie odbiegają właściwie niczym od małych przenośnych komputerów. Oprócz tego, iż współczesne komórki dają nam możliwość nie tylko dzwonienia i wysyłania wiadomości SMS, ale też szybkiego dostępu do Internetu, taki telefon to również możliwość skorzystania z usług bankowych.

Jak można korzystać z bankowości mobilnej?

Z nowoczesnej odmiany bankowości internetowej korzysta dzisiaj naprawdę wiele osób. Aby skorzystać z bankowości mobilnej należy wybrać jeden z dwóch dostępnych sposobów.

Pierwszy sposób wymaga skorzystania z pośrednictwa serwisu bankowego w wersji „light”. Oznacza to, że użytkownik musi wejść na stronę internetową banku, która jest w odpowiedni sposób przystosowania do konkretnego urządzenia mobilnego. Drugi sposób to ściągnięcie specjalnej aplikacji, która dedykowana jest korzystaniu z takiej bankowości.

Jeżeli decydujemy się na korzystanie ze stron internetowych w wersji „light” to bezwzględnie musimy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, która obowiązują podczas korzystania z witryn w pełnej okazałości.

Pełną ostrożność należy zachować również wówczas, kiedy chcemy korzystać z mobilnej bankowości za pośrednictwem specjalnej aplikacji. W tym wypadku bardzo ważne okazuje się, że wybrać oprogramowanie z wiarygodnego źródła. Jeżeli system operacyjny naszego telefonu to Windiws Phone, najbardziej wiarygodnym źródłem do pobranie aplikacji będzie sklep Windows Phone Store. Dla systemu operacyjnego Android aplikacje powinniśmy pobierać natomiast z Google Play.W przypadku telefonów bazujących na systemie operacyjnym Android atroszczyć powinniśmy się również dodatkowo o odpowiednie oprogramowanie antywirusowe.

A co w momencie gdy zgubimy smartfona?

Kontrowersje związane z korzystaniem z mobilnej bankowości bardzo często są wynikiem obaw przed jego utratą. Sytuacja wygląda jednak podobnie jak w przypadku stracenia karty płatniczej. Powinniśmy błyskawicznie skontaktować się z bankiem i poinformować go o tym, że utraciliśmy telefon. Bank podejmuje wówczas odpowiednie działania, które bazują najczęściej na dwóch rozwiązaniach. Bank może „odpiąć” aplikację od konta bankowego, a tym samym dostęp do konta przez aplikację staje się niemożliwy. Jeżeli natomiast wejście na konto bankowe przez telefon zabezpieczone było za pomocą loginu i hasła, to po prostu zaleca się zmianę tych danych.

Comments are closed.